Page 7 - FT Srbija - 01
P. 7

се одвија у  матичној установи факултета у   Дакле,  говоримо о клиничкој пракси гдје   ције са пацијентом и колегама других здрас-
 савремено опремљеним кабинетима физиоте-  студент већ има усвојена знања стечена кроз   твених струка,
 рапије.   вјежбе и теоретску наставу тако да уз струч-  •  Способност самосталног учења и мо-
 ног сарадника-физиотерапеута током кли-  тивација за доживотно учење и професионал-
 Након одслушане теорије приступа се   ничке праксе усваја компентенције и вјешти-  но усавршавање,
 вјежбама на којима физиотерапеут у звању   не. Овакав тродимензионални облик студија   •  Способност коришћења информатич-
 Вишег асистента сву материју обрађену кроз   је незаобилазан, у савременом студијиском   ке технологије како би се приступио инфор-
 теорију претвара у праксу. На овај начин сва   програму образовању физиотерапеута. Омјер   мацијама,
 патологија бива објашњена/приказана кроз   теорије, вјежби и клиничке праксе у процен-
 области процеса рехабилитације и учи сту-  тима изражен је 30% теорија, 35% вјежбе и   •  Коришћење информација по етичким
 дента најсавременијим физиотерапијиским    35% клиничка пракса.  законитостима,
             •  Темељно знање анатомије, физиоло-
        гије, кинезиологије, кинезитерапије као осно-
        вама физиотерапијске  праксе,
             •  Способност обављања субјективног и
        објективног прегледа,
             •  Способност да податке добијене пре-
        гледом региструје, анализира и протумачи,
             •  Да на основу добијених података по-
        стави терапијске циљеве, разради и примеје-
        ни план терапије.
              •  Успјешно спровођење терапије.

           Овакав савремени приступ (тродимензио-
        нални облик наставе – теорија, вјежбе и прак-

 модалитетима (кинезитерапијиском програ-  Предности тродимензионалности савреме-  са) на факултетима  физиотерапије  указују на
 му, електротерапија, хидротерапија, термоте-  них студијских програма у раду огледају се у:  већу припремљеност студената за практичну
 рапија,...) према дијагнозама за сваку патоло-  •  Већој професионалној самосталности   примјену знања у центрима за рехабилита-
 гију понаособ.   уз придржавање етичких принципа свјетске   цију што омогућава непосредан адекватан рад
        са пацијентом у процесу рехабилитације по
 конфедерације,
 Након одслушаних вјежби из сваког пред-  •  Донешењу одлука о процесу рехабили-  завршетку студија.
 мета студент подлијеже обавези полагања   тације пацијента,
 практичног дијела испита. Тек када положи
 практични дио испита срудент може присту-  •  Физиотерапеутском клиничком пре-  Колегама физиотерапеутима, с поштовањем
 пи теоретском дијелу испита. На основу поло-  гледу и постављању функционалне дијагнозе,   Доц.др Гордан Бајић
 жених испита студент може приступити кли-  •  Доношењу физиотерапеутског закључ-
 ничкој пракси у центрима у којима се врши   ка на основу прегледа пацијента,
 рехабилитација са већ усвојеним знањем које   •  Постављању циљева у спроводјењу
 може примјенити.   терапије, како краткорочних, тако и средњо-
 рочних и  дугорочних.
 Потребан је стручни надзор професио-
 налаца у установи  када је директани рад са   Савремени студијски програми унапређују
 пацијентима у питању. Наведени редослед   опште професионалне вјештине Дипломира-
 стицања знања даје студенту осим неопход-  них физиотерапеута:
 нох зања и компетентност, самопоуздање и   •  Вјештине критичког мишљења, анали-
 вјештине потребне за директан рад са па-  зе и рјешавања проблема,
 цијентом.
 6  •  Вјештине усмене и писане комуника-                                                                     7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12