Page 6 - FT Srbija - 01
P. 6

се одвија у  матичној установи факултета у             Дакле,  говоримо о клиничкој пракси гдје                   ције са пацијентом и колегама других здрас-
        савремено опремљеним кабинетима физиоте-            студент већ има усвојена знања стечена кроз                   твених струка,
        рапије.                                             вјежбе и теоретску наставу тако да уз струч-                      •  Способност самосталног учења и мо-
                                                            ног сарадника-физиотерапеута током кли-                       тивација за доживотно учење и професионал-
           Након одслушане теорије приступа се              ничке праксе усваја компентенције и вјешти-                   но усавршавање,
        вјежбама на којима физиотерапеут у звању            не. Овакав тродимензионални облик студија                         •  Способност коришћења информатич-
        Вишег асистента сву материју обрађену кроз          је незаобилазан, у савременом студијиском                     ке технологије како би се приступио инфор-
        теорију претвара у праксу. На овај начин сва        програму образовању физиотерапеута. Омјер                     мацијама,
        патологија бива објашњена/приказана кроз            теорије, вјежби и клиничке праксе у процен-
        области процеса рехабилитације и учи сту-           тима изражен је 30% теорија, 35% вјежбе и                         •  Коришћење информација по етичким
        дента најсавременијим физиотерапијиским             35% клиничка пракса.                                          законитостима,
                                                                                                                              •  Темељно знање анатомије, физиоло-
                                                                                                                          гије, кинезиологије, кинезитерапије као осно-
                                                                                                                          вама физиотерапијске  праксе,
                                                                                                                              •  Способност обављања субјективног и
                                                                                                                          објективног прегледа,
                                                                                                                              •  Способност да податке добијене пре-
                                                                                                                          гледом региструје, анализира и протумачи,
                                                                                                                              •  Да на основу добијених података по-
                                                                                                                          стави терапијске циљеве, разради и примеје-
                                                                                                                          ни план терапије.
                                                                                                                               •  Успјешно спровођење терапије.

                                                                                                                            Овакав савремени приступ (тродимензио-
                                                                                                                          нални облик наставе – теорија, вјежбе и прак-

        модалитетима (кинезитерапијиском програ-               Предности тродимензионалности савреме-                     са) на факултетима  физиотерапије  указују на
        му, електротерапија, хидротерапија, термоте-        них студијских програма у раду огледају се у:                 већу припремљеност студената за практичну
        рапија,...) према дијагнозама за сваку патоло-          •  Већој професионалној самосталности                     примјену знања у центрима за рехабилита-
        гију понаособ.                                      уз придржавање етичких принципа свјетске                      цију што омогућава непосредан адекватан рад
                                                                                                                          са пацијентом у процесу рехабилитације по
                                                            конфедерације,
           Након одслушаних вјежби из сваког пред-              •  Донешењу одлука о процесу рехабили-                    завршетку студија.
        мета студент подлијеже обавези полагања             тације пацијента,
        практичног дијела испита. Тек када положи
        практични дио испита срудент може присту-               •  Физиотерапеутском клиничком пре-                       Колегама физиотерапеутима, с поштовањем
        пи теоретском дијелу испита. На основу поло-        гледу и постављању функционалне дијагнозе,                    Доц.др Гордан Бајић
        жених испита студент може приступити кли-               •  Доношењу физиотерапеутског закључ-
        ничкој пракси у центрима у којима се врши           ка на основу прегледа пацијента,
        рехабилитација са већ усвојеним знањем које             •  Постављању циљева у спроводјењу
        може примјенити.                                    терапије, како краткорочних, тако и средњо-
                                                            рочних и  дугорочних.
           Потребан је стручни надзор професио-
        налаца у установи  када је директани рад са            Савремени студијски програми унапређују
        пацијентима у питању. Наведени редослед             опште професионалне вјештине Дипломира-
        стицања знања даје студенту осим неопход-           них физиотерапеута:
        нох зања и компетентност, самопоуздање и                •  Вјештине критичког мишљења, анали-
        вјештине потребне за директан рад са па-            зе и рјешавања проблема,
        цијентом.
     6                                                          •  Вјештине усмене и писане комуника-                                                                                                                          7
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11